- Jag saknar det!



Sommaren är över, det är höst och redan för kallt på morgonen när jag nästan springer till bussen. Jag är dålig på att hålla tider. Jag saknar sena sommarkvällar i min vackra stad. Det är då det är som vackrast, på sommar och-vinterkvällar. Sommar kvällar i parker med fina människor, lite vin och alleldes för bra musik från alleldes underbara människor. Jag saknar det redan, sommaren är min favoritårstid. Kulturkalaset för med sig underbar musik och bra människor till staden. Alla turister som går runt med kartor och är förvirrade. Att sitta utanför kronhusbodarna och äta sådana enorma kokosbollar, parker, musik, oändliga dagar i stan, mysiga caféer, haga, vasaparken, slottskogen. Jag skulle kunna hålla på väldigt länge.

Tillbaka till verkligheten så har jag varit på alla lektioner onsdag, torsdag och fredag. Jag lyckades även övertala min idrottslärare om att jag skulle få gå hos sjukgymnasten den tiden så att jag slippet ta det på någon annan lektion. Den som kom på intyg är min vän ska jag säga. halv nio ska jag cykla iväg hemifrån för att träffa Linnéa och kolla på heid-tyresö i kulturhuset. Imorgon kanske jag ska ut i skogen med mamma och pappa. Som ska plocka svamp men jag ska fota hade jag tänkt. Alla dessa kreativa lektioner (grafisk kommunikation, multimedia A, fotografisk bild A och den väldigt udda livskunskapslektionen) har gett mig lite vilja och ork att ta mig i kragen och börja fota lite mer igen.

usch, lite för lång text kanske.

Kommentarer
Postat av: EMMEE

Hejhej, allt bra med dig? =D.

2009-09-12 @ 13:27:54
URL: http://emmee.blogg.se/
Postat av: jennie

coola bilder :) spana gärna in vår blogg

2009-09-14 @ 22:40:05
URL: http://jennieerika.blogg.se/
<
Innan du kommenterar:

- Jag fotar med Nikon D40
- Jag vill inte rösta på dig i någon tävling
- Elaka/stötande kommentarer tas bort
- Jag redigerar i adobe photoshop CS3

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback